johnenpattyinindia.reismee.nl

Incredible India

Zoetermeer, ( 9 maart,+/- 8 graden) Wat hebben wij een geweldige reis gehad. Van noord naar zuid India en echt werkelijk, elke stad is anders. In het noorden zijn wij veel droogte en armoede tegen gekomen. Naarmate wij naar het zuiden gingen werd het groener. De Indiase mensen vonden wij over het algemeen brutaal en eigenwijs. Bij winkels en restaurants waren ze erg vriendelijk, totdat je er ' klaar ' was. De reisorganisatie had alles heel goed geregeld. Elke chauffeur en gids waren over het algemeen erg vriendelijk. Overal werden we weggebracht en opgehaald. Deuren werden netjes gesloten en we werden bij toeristische restaurants afgezet. ( om te voorkomen dat we ziek werden) Onze hoogtepunten was het zien van de Taj Mahal en de stad Mumbai. De Taj Mahal is dan ook het mooiste monument dat wij ooit gezien hebben. Het ergste wat wij hebben gezien is toch zeker wel de armoede. Eigenlijk wel in elke stad. Mensen die op straat zwerven, kinderen die om geld bedelen voor eten enzovoort. En dan hebben wij zelfs nog niet de grootste sloppenwijken gezien. Wat wij een erg vieze stad vonden, was Varanassi. En dit vinden de Indiase mensen juist de heiligste stad van India. Maar wat vonden wij het indrukwekkend om hun rituelen te mogen zien vanaf onze boottocht op de Ganges. Wat weer een heel ander gebied was, het mooie en groene Kerala. Mooie wateren, vele bomen en planten en leuke dieren. Het eten was over het algemeen goed en lekker. John heeft meer Indiaas eten op dan Patty. Hij probeerde alles uit en vond het meeste ook lekker. Patty heeft toch liever het Hollandse eten. We vinden een gewone boterham in de ochtend toch ook het lekkerst. In India eten ze 's ochtends namelijk al warme dingen. We moeten er niet aan denken! Maar aan deze geweldige reis, moest ook een keer een eind komen. Afgelopen nacht zijn we via Dubai weer naar huis gevlogen. We zijn heel wat ervaringen rijker en wat mogen wij van geluk spreken met ons leven in Nederland. Wat geweldig dat wij deze reis samen mochten meemaken en wat super leuk dat jullie ons gevolgd hebben!

karina.

Wij vonden het leuk om op deze manier met jullie mee te reizen Door India. Welkom thuis.

dreetje

welkom thuis we hebben genoten van jullie !!!

nelly

Nou wij vonden het ook leuk om jullie john en patty te volgen . Welkom in Nederland .

Marja

Wat een geweldige reis. Wat een schat aan ervaringen. Wat fijn dat jullie er weer zijn.

Yvette

Bedankt voor het 'mee reizen'. Wat een geweldig mooie ervaring zijn jullie nu rijker!