johnenpattyinindia.reismee.nl

Kerala

Cochin (4 maart, 38 graden) We begonnen de ochtend met een heerlijk ontbijt op het dakterras van ons hotel. Vervolgens hebben we met ons gids lopend door Cochin gewandeld. Op een paar minuten afstand van ons hotel konden we zien hoe er vis gevangen werd in de back- waters. (zoet water) Dit gebeurde door grote netten een aantal seconden in het water te laten zitten om vervolgens met 5 man de netten weer omhoog te halen. Hier waren ook vismarkten, zodat we konden zien wat er die ochtend gevangen was. Nadat we een stukje verder gewandeld waren, zagen we de back- waters overgaan in de Arabische zee. Hier hebben we dolfijnen gezien! Helaas was het erg lastig ze te fotograferen. Hierna kwamen we uit bij de Dutch Palace. Dit paleis is gebouwd door de Portugezen in 1557. De Portugezen hebben dit paleis samen met de Nederlanders geschonken aan de plaatselijke bevolking. Aansluitend hebben we nog een aantal kerken en synagoge bezocht. Na de wandeling zijn we verder gegaan met te auto naar een kruiden/specerijen markt. Hier hebben we nog een aantal kruiden gekocht. In de middag zijn we samen met de Tuuk- tuuk naar een aantal winkeltjes geweest, om souvenirs te kopen. De avond hebben wij afgesloten met een Kathalaki show. Hierbij kregen we eerst te zien, hoe mensen opgemaakt werden. Vervolgens hebben we naar een show gekeken. Periyar ( 5 maart, +/- 30 graden) We begonnen de dag erg vroeg, namelijk 8 uur. We zijn met de auto richting Periyar gereden. Deze rit duurde ongeveer 6 uur. We gingen met de auto hoog de bergen in en moesten langs allerlei kronkel weggetjes. Hoe dichter we bij bestemming kwamen, hoe mooier en hoger het uitzicht werd. Onderweg zijn we nog even gestopt om wat te drinken en hebben we gezien hoe olifanten versierd werden voor een feest. Nadat we ingecheckt waren in het hotel, zijn we eerst gaan lunchen. In de middag zijn we naar een specerijenplantage geweest. Hier hebben we een rondleiding gehad van het begin tot eindproduct. Ook hebben we op de plantage een olifanten rit gemaakt. 's Avonds zijn we in een plaatselijk restaurantje uiteten geweest. We zijn vroeg gaan slapen, omdat we de volgende ochtend een Jungle walk op het programma hadden staan om 6.30 uur. Periyar (6 maart, +/- 30 graden) Om 5.45 uur ging de wekker om ons op te frissen. De chauffeur bracht ons naar onze gids om de Jungle walk te kunnen beginnen. Nadat we aankwamen en ons hadden aangemeld, kregen we een eigen gids toegewezen. Met de gids voorop zijn we een 3- uur durende Jungle walk gaan doen. We kwamen allerlei vogels en dieren tegen, maar vooral hele mooie landschappen. Bij het eindpunt heeft de gids een foto van ons gemaakt. Op de terugweg heeft een gids van een andere groep een tijger gezien. Wij hebben de tijger alleen maar gehoord. ( al hebben we hier onze twijfels bij) Na terugkomst bedankte wij onze gids en heeft Robin ons weer teruggebracht naar het hotel. Hier konden we eerst een heerlijke douche nemen en hebben we vervolgens lekker ontbeten. Na het ontbijt hebben we een paar uurtjes kunnen relaxen. Om half 3 's middags bracht Robin ons weer naar het National Park, namelijk voor een boottocht. Voor onze neus hadden Indiase mensen grote ruzie, omdat ze een fotocamera mee aan boord wilden nemen, maar hiervoor niet betaald hadden. Er moest 38 rupees ( +/- € 0,40) betaald worden om foto's te maken tijdens de boottocht. De boottocht duurde zo'n 1,5 uur en we hebben hier weer vogels en andere dieren gezien. Om 5 uur zijn we teruggebracht naar ons hotel en hebben we maar weer een restaurantje opgezocht! In de avond hebben we onze koffers weer ingepakt voor onze laatste bestemming; Alleppey, back- waters. Alleppey, Back- waters (7-8 maart, 30 graden) Na een 4 uur durende rit, waarbij we misselijk werden door de kronkel weggetjes, zijn we aan boord gegaan van onze Houseboat. We hadden een grote boot met eigen slaapkamer tot onze beschikking. We zaten samen met 3 bemanningsleden op de boot. (kapitein, matroos en kok) Om 12 uur vaarden we richting de 1e aanlegplaats om daar onze lekkere lunch te kunnen opeten. De kok had goed zijn best gedaan! Hierna vaarden we verder naar onze volgende aanlegplaats te gaan. Hier hadden we de gelegenheid om wat souveniers te kopen. Vervolgens zijn we door gevaren naar onze laatste leg plaats, waar we ons diner kregen en meteen bleven overnachten. Onderweg hebben we veel kunnen zien, veel boten, mooie huizen, mensen die de was doen en/ of mensen die aan het vissen waren. Bij onze laatste aanleg plaats zijn we even van boord gegaan, om de omgeving te verkennen. In de avond hebben we nog een beetje onweer en regen gehad. Na ons late diner hebben we nog wat de tijd voor ons zelf gehad. De volgende ochtend hebben we om 7 uur een lekker ontbijtje gehad op de Houseboat om vervolgens terug te gaan naar ons beginpunt. Terug aan wal hebben wij afscheid genomen van de kapitein, matroos en kok. Robin stond ons alweer op te wachten, om terug te gaan naar Cochin. Hier hebben wij onze laatste dag samen gehad. In de avond heeft Robin ons om 12 uur naar het vliegveld gebracht. Hier eindigde onze geweldige reis. We hadden eerst een vlucht van Cochin naar Dubai. Op Dubai hadden we even een stres momentje, hier moesten we binnen 20 minuten overstappen om onze vlucht naar Amsterdam te halen. Na een hele goede verzorgde vlucht van Emirates, bleek onze koffers nooit op Schiphol aangekomen te zijn. Deze stonden nog op Dubai, maar zouden later nagestuurd worden.