johnenpattyinindia.reismee.nl

Goa

(28 feb-3 maart, +/- 30 graden)

Dag 1

Daar zijn we dan eindelijk aangekomen op Goa, onze strandvakantie. Vanaf het vliegveld was het nog ongeveer 1,5 uur rijden naar onze bestemming. Onderweg naar Palolem beach zagen we heel veel groen en een aantal dorpjes met veel verschillende huisjes, die allemaal een andere felle kleur hebben. Goa is het kleinste deelstaat van India met goudgele stranden, een ideaal vakantieparadijs. Eenmaal bij onze bestemming aangekomen, moesten we met de koffers naar ons huisje toe. De hele vakantie door waren er bellboy's die onze koffer voor de kleinste afstanden naar onze kamer brachten. Maar op Goa waren ze niet te vinden, dus moesten we zelf met onze koffers door het zand ploeteren. Gelukkig was onze chauffeur zo vriendelijk om ook een handje te helpen. Kun je nagaan hoe verwend we zijn en dat we hier even baalden, schande eigenlijk! Maar het uitzicht vanaf ons huisje maakte alles goed. Wat een prachtig uitzicht hadden we en 50 meter vanaf de zee, direct aan het strand. Het huisje zelf was wat primitief, maar voor aantal dagen prima te doen! (we kregen geen warm water en erg gehoorig) Omdat we het erg warm hadden (van de koffers tillen, John) zijn we meteen de zee ingegaan. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Carian's Camp. De nacht was helaas wat minder, we kregen hevige onweersbuien op ons dak met veel regen en wind. Wat best eng was, want de huisjes zijn voornamelijk van bamboe/ licht materiaal gemaakt. Vooral Patty kroop liever onder het bed, dan in het bed.

Dag 2

De dag begon helaas met wat bewolking, jaja je kunt niet alles mee hebben. Dus zijn we in de ochtend wat winkeltjes gaan bekijken en hebben een terrasje gepakt. In de middag kwam de zon gelukkig door en zijn we lekker gaan zonnen op het strand. Die avond zijn we tappas gaan eten en cocktails gaan drinken in een restaurantje. Opnieuw hebben we veel regen en wind gehad die nacht. De kokosnoten vielen hierbij uit de bomen op ons dak. En we hoorden nog meer lawaai, maar het bleek dat het personeel op de huisjes waren geklommen om zware bamboetakken neer te leggen. Gelukkig is het later in de nacht wat rustiger geworden.

Dag 3

De dag begon gelukkig meteen goed, met veel zon en erg warm! We hebben veel gezwommen. In de zee raakte John zijn zonnenbril kwijt, door het meegaan in de golven. We dachten, die vinden we natuurlijk nooit meer terug. Bij de kust spoelde hij ook niet aan. Maar ongelofelijk maar waar, na 5 minuten vond John hem toch op de bodem van de zee. Hoe is het mogelijk...
Verder hebben we nog een aantal gekke foto's met de (geleende) onderwater camera gemaakt. Helaas was John deze dag erg verbrand, dus zouden we komende dagen maar wat uit de zon blijven.

Dag 4

Na ons ontbijt zijn we door de chauffeur naar het vliegveld gereden. Vanaf Goa hebben we een vlucht gehad naar Mumbai. En vanaf Mumbai een vlucht naar Cochin. 's Avonds om 21.00 uur zijn we op Cochin geland, om vervolgens weer naar ons hotel gereden te worden. Eenmaal aangekomen om 22.30 uur hebben we een warme douche genomen en zijn we lekker gaan slapen.