johnenpattyinindia.reismee.nl

Terugblik 1e week in India

(24 februari)

We zijn nu een goede week in India en hebben al veel dingen gezien en meegemaakt.Een klein incident met onze auto, ontmoetingen met leuke mensen, afscheid moeten nemen van deze mensen, veel bezienswaardigheden, chaotisch verkeer, vieze en schonere steden, maar over het algemeen veel armoede. Veel bedelaars en iedereen ' wil ' wat van je. Het is normaal in India om een fooi te geven aan de gidsen, chauffeurs, bellboy's, schoonmakers ofwel eigenlijk aan iedereen die iets voor je doet. En de Indiase mensen zijn zo brutaal, als ze het te weinig vinden vragen ze gewoon om meer.

Wij vinden het erg lastig om met de armoede om te gaan. Per dag moet je wel zo'n 30 keer nee zeggen tegen bedelaars en daarbij ' negeer ' je ook nog en heleboel mensen.

Onze hoogtepunten tot nu toe zijn de steden Jaipur en Agra. Hier hebben wij de mooiste monumenten bekeken, met name de Taj Mahal.

De hotels en het eten zijn ons tot nu toe goed bevallen, met een kleine uitzondering waarbij 1 van ons ziek werd. Over de reisorganisatie hebben wij ook niets te klagen, alles wordt netjes geregeld. Chauffeurs en gidsen staan overal klaar en als we naar een andere stad reizen, staat hier een lokaal agent ons op te wachten. 1 middag hadden wij geen hotel meer, voordat we een lange reis tegemoet gingen. Maar binnen een half uur stonden we in een ander hotel met onze koffers.

Er wordt hier heel wat nagestaard naar ons. Wij denken dat de mensen niet begrijpen dat wij bij elkaar horen. Voor John wordt overal de deur opengehouden en naar Patty wordt er alleen maar gestaard en nagepraat. Maar we hebben ondertussen geleerd dat we gewoon moeten terugstaren. Ook wordt er overal gevraagd of Patty Hindi kan spreken.

Wat we jammer vinden is dat ons geadviseerd werd om niet 's avonds laat over straat te gaan. Wil je dat wel dan konden we de gids bellen.

Tot nu toe hebben we erg lekker weer gehad, elke dag tussen de 25 en 30 graden. We hopen dat onze komende weken net zo fantastisch worden als afgelopen week.

nelly

Hoi john en patty ik vindt het heel leuk om zo via de verhalen met jullie mee te reizen nog veel plezier en ik wacht met spanning op de volgende verhalen dikke kus uit hulst .