johnenpattyinindia.reismee.nl

Bharatpur

(19 februari)

Na het ontbijt zijn we met Negi richting Bharatpur gereden. Dit duurde ongeveer 4 uur. In Bharatpur aangekomen, zijn we eerst naar het nationaal vogelpark (Keoladeo Ghana national park) geweest. Hier werden we ontvangen door een park-gids. We werden rondgereden op een riksja door heel het park.

Het park is gigantisch groot (29 vierkante kilometers) met heel veel verschillende vogels, antilopen, schildpadden, apen, zwijnen enz. We waren niet erg onder de indruk van de dieren, maar het landschap en uitzicht was fantastisch.

Na het bezoek aan het vogelpark bracht Negi ons naar het prachtige hotel Laxmi Vilas Palace. En inderdaad het was een paleis.
Landelijk paleis uit het jaar 1880 van de heersers van Bharatpur en werd in 1994 omgebouwd tot hotel. Veel familie schilderijen, charmante kamers en een groot zwembad. 'S avonds zijn we heerlijk wezen dineren (tot nu toe het beste) in een prachtig restaurant. Heel toevallig waren er mensen aan het werk in de tuinen van het paleis, om 2 trouwerijen gereed te maken. Zag er fantastisch uit met heel veel kleuren. Na het diner zijn we nog wat wezen drinken voor onze kamer op het binnenplein.

En zoals altijd weer lekker slapen om uitgerust te zijn voor de volgende dag richting Agra.