johnenpattyinindia.reismee.nl

Welcome to India

(14-16 februari)

Na een goed verzorgde maar lange reis van 13 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in India. De lokale agent stond ons netjes op te wachten om de hele reis met ons door te nemen. Nadat we alles besproken hadden, bracht de privé chauffeur ons naar het hotel in New Delhi, waar onze gids ons ook verwelkomde. Hier dachten we even te kunnen relaxen omdat we 1 nacht niet geslapen hadden. Helaas was dit niet het geval, we hadden precies 25 minuten de tijd om ons op te frissen voor de city-tour.

Ons avontuur begon in Old Delhi. Hier bezochten we Qutub Minar, de hoogste minaret ter wereld. Een prachtig uitgebreide complex in de Indo- Islamitische architectuur. Hierna reden we door naar Jama Masjid, 1 van de grootste moskeeën in India voltooid in 1659. Op het binnenplein kunnen hier 25.000 mensen hun gebed doen.Indiase mensen zijn zeer conservatief wat betreft kleding. Vrouwen moeten zich niet opzichtig kleden en benen en schouders bedekt houden. Daarom kreeg Patty ook een mooie jurk aan, waar helaas geen foto van is.

Nadat we de auto verruild hadden voor een riksja werden we door de nauwe straatjes van Chandni Chowk gereden. Een riksja is een licht gewicht karretje die door 1 man getrokken wordt op de fiets. Tevens gingen we langs vele bazaars en mochten we specerijen proeven.

Onderweg naar New Delhi om een bezoek te brengen aan de goud en tapijthandelaar, zijn we eerst langs alle parlementsgebouwen van India gereden. Op de weg terug naar ons hotel, hoopten we naar het memorial van Mahatma Gandi te gaan. Jammer genoeg wat dit gesloten, wegens een VIP bezoek.

Eenmaal aangekomen in ons hotel, zijn we na een (warme) douche meteen naar bed gegaan. Het diner hebben wij voorbij laten gaan. Na 12 uur geslapen te hebben en een goed ontbijt te hebben gehad, vervolgde onze reis naar Jaipur.

Jan Belt

Gandhi: misschien hebben jullie in Mumbai kans het Gandhi-huis te bezoeken.